Escoles, 4 - 08513 Prats de Lluçanès

938 560 229

Projecte Tinkering

Projecte Tinkering

El Tinkering és la nova metodologia que des d’aquest curs s’ha començat a realitzar al grup de mitjans de l’escola, cursos de primer, segon i tercer de Primària. La metodologia tinkering es basa en dissenyar oportunitats perquè l’alumnat pensi amb les mans per construir significat i comprensió. D’aquesta manera, l’alumnat desenvolupa noves i coneixements mentre participen activament en la fabricació d’un artefacte. El grau de col·laboració i cooperació en la creació de projectes és un dels seus pilars fonamentals.

Objectius del Tinkering

  • Apropar  la ciència als nens i nenes: investigar, experimentar, descobrir, resoldre problemes/reptes, dissenyar i construir objectes amb sentit.
  • Desenvolupar habilitats de comunicació, negociació, col·laboració.
  • Fomentar la creativitat i el pensament crític.
  • Utilitzar materials reciclats o de segon ús.
  • Promoure els Objectius del Desenvolupament Sostenible (ODS) amb activitats aplicades de ciència i tecnologia.
  •  Desenvolupar valors ètics i socials.

Aula Tinkering

Portar a terme el nou Projecte Tinkering ha suposat la transformació progressiva d’un espai de l’escola per a convertir-lo  en l’aula Tinkering, un lloc on faciliti la motivació, la curiositat, l’experimentació, la creació i la interacció. Els materials utilitzats són majoritàriament de reciclatge donant un nou ús a aquests objectes. Aprenem a sentir curiositat pels materials que ens envolten, la ciència està a tot arreu, i fem també ingenieria desmuntant aparells. Reutilitzar materials està relacionat amb el nostre projecte transversal d’Escola Verda que promou la sensibilització cap a la sosteniblitat.

És en aquest espai on  els i les alumnes una hora a la setmana gaudeixen de les activitats Tinkering. En aquestes activitats totes les creacions i actuacions són iguals d’importants, es valora els aprenentatges realitzats durant el procés envers dels resultats i on l’assaig error és una eina que potencia l’adquisició de coneixement. Pensar amb les mans, trastejar fa que tothom sigui protagonista del seu aprenentatge afavorint la confiança en un mateix i l’autoestima.

En aquest camí comptem amb l’acompanyament i assessorament de l’Oriol Codina, formador del Projecte Tinkering a les escoles FEDAC.